FEYZULLAH BUDAK- Araştırmacı Yazar
Köşe Yazarı
FEYZULLAH BUDAK- Araştırmacı Yazar
 

"TÜRK DEVRİMİ"

İnsanlık tarihinde ikinci bir örneği daha gösterilemez ki; Bir millet, bin bir türlü yokluk, yoksulluk ve güçlük içerisinde yeniden dirilişinin temeli olan bir kavram yaratarak, bu kavram üzerine yeni bir hayat inşa etmiş, ama daha sonra bu yeteneğinin tam tersi bir idraksizlik sergileyerek bu kavram ile ilişkisini kesmiş olsun. Evet; “TÜRK MİLLETİ” ile “TÜRK DEVRİMİ” kavramı arasındaki ilişki işte tam da böyle bir ilişkidir. Yirminci asrın başları Türk Milleti için her anlamda tam bir buhran dönemidir. O yıllarda Doğu Türklüğü yaklaşık iki asırdan beri Rusya’nın boyunduruğu altındadır. Anadolu Türklüğü ise imparatorluk bakiyesi, küçülmüş bir devlet halinde yaşamasına karşın yine iki asırdan beri hiçbir başarı sergilemeksizin sürekli geriye gitmenin yanı sıra aynı süreçte derin bir batı hayranlığı çukuruna düşmüştür. Tüm bunlar yetmiyormuş gibi sonunda bu küçülmüş vatan da Türklerin derin bir kompleksle gözünde büyüttüğü batılı uluslar tarafından iş ve güç birliği ile işgal edilmiştir. Devleti yönetenlerin bu işgale karşı direnme iradeleri yoktur ve her kes uygun bir batılı devletin himayesine girmeyi tek çıkar yol olarak görmektedir. Devlet yöneticilerinin bu durumda olduğu ülke halkından kim, ne bekleyebilir ki? Dolayısıyla tüm vatan sathında derin bir ümitsizlik hakimdir ve her kes hızla yaklaşmakta olan bir çöküşün ayak seslerini duymaktadır. İşte böyle bir ortamda mucize gibi bir insan ortaya çıkarak Türk Milleti’nin önüne düşmüş ve derin bir inançla “Geldikleri gibi giderler” diyerek yeniden diriliş için amansız bir kurtuluş savaşını sabırla örgülemeye başlamıştır. Giriştiği işteki temel dayanağı ise "Toros dağlarının tepelerinde tek bir Türkmen evinin bacası tüter halde kalmış ise, ben bu milletten umudumu kesmem!" inancından kaynaklanmaktadır. Böylece başlayan Türk Kurtuluş Savaşını ve onun zafere ulaştırılma öyküsünü binlerce sayfa yazsak tam olarak anlatma olanağı yoktur. Ama iş, akıl sınırlarını zorlayan bu mücadele ve sonucunda ulaşılan büyük zafer ile bitmemiştir. Çünkü bu mücadelenin ve bu zaferin mimarı olan lider, aynı zamanda kazanılan bağımsızlığın ve kurulan yeni devletin ilelebet yaşaması için yeni bir “TÜRK DEVRİMİ” fikrinin de mimarıdır aslında. Kurtuluş Savaşı’nın ve elde edilen muhteşem zaferin lideri Mustafa Kemal, kurulan yeni devletin ve onu kuran Büyük Türk Milleti’nin sağlam temeller üzerinde sonsuza kadar yaşaması için, daha sonra adına “TÜRK DEVRİMİ” diyeceği bir dizi devrimler planlamaktadır. Bunlar; hukuktan ekonomiye, siyasal yapıdan toplumsal yapıya, alfabeden eğitim sistemine ve kadın haklarından devletin yeniden organize edilmesine uzayan bir dizi devrimler bütünüdür. Mustafa Kemal ATATÜRK, uzun yıllardan beri Türklere tepeden bakan batılı ulusların da hayretler içerisinde izlediği “TÜRK DEVRİMİ”ni, cumhuriyetin kuruluşunu takip eden birkaç yıl içerisinde tamamlayarak, bu devrimler üzerinde yeni bir devlet ve yeni bir toplum yükseltmiştir. “Türk Devrimi” esasen, asırlar boyunca “padişahın kulları” durumuna düşürülmüş yorgun, bitkin ve ezik bir toplumu yeniden ayağa kaldırarak, kendi benliği ve kendi kimliği üzerinde yeniden ayağa kaldırıp, saygın bir ülkenin onurlu yurttaşları konumuna yükseltme destanının adıdır. Burada bahse konu devrimleri şimdilik sadece ana başlıklarıyla kısaca hatırlamakta yarar var. 1. Siyasal Devrimler ◉ Saltanatın Kaldırılması (1 Kasım 1922) ◉ Cumhuriyetin İlanı (29 Ekim 1923) ◉ Halifeliğin Kaldırılması (3 Mart 1924) 2. Toplumsal Devrimler ◉ Şapka ve kıyafet devrimi (25 Kasım 1925) ◉ Uluslararası saat, takvim ve ölçülerin kabulü (1925-1931) ◉ Tekke, zâviye ve türbelerin kapatılması (30 Kasım 1925) ◉ Kadınlara erkeklerle eşit haklar verilmesi (1926-1934) ◉ Soyadı kanunu ( 21 Haziran 1934) ◉ Lâkap ve unvanların kaldırılması (26 Kasım 1934) 3. Hukuk Devrimi ◉ Mecelle’nin kaldırılması (1924-1937) ◉ Türk Medeni Kanunu ve diğer kanunlar çıkarılarak, laik hukuk düzenine geçilmesi (1924-1937) 4. Eğitim ve Kültür Alanındaki Devrimler ◉ Öğretimin birleştirilmesi (3 Mart 1924) ◉ Yeni Türk harflerinin kabulü (1 Kasım 1928) ◉ Türk Dil ve Tarih Kurumlarının kurulması (1931-1932) ◉ Üniversite öğreniminin düzenlenmesi (31 Mayıs 1933) ◉ Güzel sanatlarda yenilikler 5. Ekonomi Alanında Devrimler ◉ Aşârın kaldırılması ◉ Çiftçinin özendirilmesi ◉ Örnek çiftliklerin kurulması (Devlet Üretme Çiftlikleri) ◉ Sanayiyi Teşvik Kanunu'nun çıkarılarak, sanayi kuruluşlarının kurulması ◉ I. ve II. Kalkınma Planlarının (1933-1937) uygulamaya konulması, yurdun yeni yollarla donatılması. Mustafa Kemal ATATÜRK bu devrimlerden bahsederken her zaman büyük bir zevkle “TÜRK DEVRİMİ” kavramını kullanırdı. Çünkü Büyük Lider bunun bilincindeydi. Bu devrimleri ne için yaptığını ve bu devrimlerin neyi sağlayacağını iyi biliyordu. Ama onun ölümünden sonra bu kavram unutuldu ve onun yerine “Atatürk İlke ve İnkılapları” gibi sun’i bir tabir yerleştirildi. Böylece Atatürk’e hürmet görüntüsü altında “TÜRKLÜK” ve “TÜRK DEVRİMİ” kavramlarının üstü örtüldü. Türkiye’de bugün yaşanan sıkıntılar işte bu ihanetin ürünüdür. Onun için Türklüğe dayalı “TÜRK DEVRİMİ” kavramının yeniden canlandırılması gerekiyor. Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve onu oluşturan Türk toplumu bu kavram üzerinde yükseldi ve bugün yaşanan sıkıntıların içerisinden de bu kavrama tutunarak çıkacağız. TÜRK DEVRİMİ kavramını bu derecede önemli ve hatta temel konu olarak gördüğüm için bu konuya bundan sonraki “TÜRK ABC’si” ve “DOĞRU ANLAŞILMAYAN DEVRİMLER” başlıklı yazılarımla konuyu derinleştirmeye devam edeceğim. Devam edecek yazılarda buluşmak üzere esenlik dileklerimle...
Ekleme Tarihi: 24 Haziran 2024 - Pazartesi

"TÜRK DEVRİMİ"

İnsanlık tarihinde ikinci bir örneği daha gösterilemez ki; Bir millet, bin bir türlü yokluk, yoksulluk
ve güçlük içerisinde yeniden dirilişinin temeli olan bir kavram yaratarak, bu kavram üzerine yeni
bir hayat inşa etmiş, ama daha sonra bu yeteneğinin tam tersi bir idraksizlik sergileyerek bu
kavram ile ilişkisini kesmiş olsun.
Evet; “TÜRK MİLLETİ” ile “TÜRK DEVRİMİ” kavramı arasındaki ilişki işte tam da böyle bir
ilişkidir.
Yirminci asrın başları Türk Milleti için her anlamda tam bir buhran dönemidir. O yıllarda Doğu
Türklüğü yaklaşık iki asırdan beri Rusya’nın boyunduruğu altındadır. Anadolu Türklüğü ise
imparatorluk bakiyesi, küçülmüş bir devlet halinde yaşamasına karşın yine iki asırdan beri hiçbir
başarı sergilemeksizin sürekli geriye gitmenin yanı sıra aynı süreçte derin bir batı hayranlığı
çukuruna düşmüştür. Tüm bunlar yetmiyormuş gibi sonunda bu küçülmüş vatan da Türklerin
derin bir kompleksle gözünde büyüttüğü batılı uluslar tarafından iş ve güç birliği ile işgal
edilmiştir.
Devleti yönetenlerin bu işgale karşı direnme iradeleri yoktur ve her kes uygun bir batılı devletin
himayesine girmeyi tek çıkar yol olarak görmektedir. Devlet yöneticilerinin bu durumda olduğu
ülke halkından kim, ne bekleyebilir ki? Dolayısıyla tüm vatan sathında derin bir ümitsizlik
hakimdir ve her kes hızla yaklaşmakta olan bir çöküşün ayak seslerini duymaktadır.
İşte böyle bir ortamda mucize gibi bir insan ortaya çıkarak Türk Milleti’nin önüne düşmüş ve
derin bir inançla “Geldikleri gibi giderler” diyerek yeniden diriliş için amansız bir kurtuluş savaşını
sabırla örgülemeye başlamıştır. Giriştiği işteki temel dayanağı ise "Toros dağlarının tepelerinde
tek bir Türkmen evinin bacası tüter halde kalmış ise, ben bu milletten umudumu kesmem!"
inancından kaynaklanmaktadır.
Böylece başlayan Türk Kurtuluş Savaşını ve onun zafere ulaştırılma öyküsünü binlerce sayfa
yazsak tam olarak anlatma olanağı yoktur. Ama iş, akıl sınırlarını zorlayan bu mücadele ve
sonucunda ulaşılan büyük zafer ile bitmemiştir. Çünkü bu mücadelenin ve bu zaferin mimarı
olan lider, aynı zamanda kazanılan bağımsızlığın ve kurulan yeni devletin ilelebet yaşaması için
yeni bir “TÜRK DEVRİMİ” fikrinin de mimarıdır aslında.
Kurtuluş Savaşı’nın ve elde edilen muhteşem zaferin lideri Mustafa Kemal, kurulan yeni devletin
ve onu kuran Büyük Türk Milleti’nin sağlam temeller üzerinde sonsuza kadar yaşaması için,
daha sonra adına “TÜRK DEVRİMİ” diyeceği bir dizi devrimler planlamaktadır. Bunlar; hukuktan
ekonomiye, siyasal yapıdan toplumsal yapıya, alfabeden eğitim sistemine ve kadın haklarından
devletin yeniden organize edilmesine uzayan bir dizi devrimler bütünüdür.
Mustafa Kemal ATATÜRK, uzun yıllardan beri Türklere tepeden bakan batılı ulusların da
hayretler içerisinde izlediği “TÜRK DEVRİMİ”ni, cumhuriyetin kuruluşunu takip eden birkaç yıl
içerisinde tamamlayarak, bu devrimler üzerinde yeni bir devlet ve yeni bir toplum yükseltmiştir.
“Türk Devrimi” esasen, asırlar boyunca “padişahın kulları” durumuna düşürülmüş yorgun, bitkin
ve ezik bir toplumu yeniden ayağa kaldırarak, kendi benliği ve kendi kimliği üzerinde yeniden
ayağa kaldırıp, saygın bir ülkenin onurlu yurttaşları konumuna yükseltme destanının adıdır.
Burada bahse konu devrimleri şimdilik sadece ana başlıklarıyla kısaca hatırlamakta yarar var.
1. Siyasal Devrimler
◉ Saltanatın Kaldırılması (1 Kasım 1922)
◉ Cumhuriyetin İlanı (29 Ekim 1923)
◉ Halifeliğin Kaldırılması (3 Mart 1924)
2. Toplumsal Devrimler
◉ Şapka ve kıyafet devrimi (25 Kasım 1925)

◉ Uluslararası saat, takvim ve ölçülerin kabulü (1925-1931)
◉ Tekke, zâviye ve türbelerin kapatılması (30 Kasım 1925)
◉ Kadınlara erkeklerle eşit haklar verilmesi (1926-1934)
◉ Soyadı kanunu ( 21 Haziran 1934)
◉ Lâkap ve unvanların kaldırılması (26 Kasım 1934)
3. Hukuk Devrimi
◉ Mecelle’nin kaldırılması (1924-1937)
◉ Türk Medeni Kanunu ve diğer kanunlar çıkarılarak, laik hukuk düzenine geçilmesi (1924-1937)
4. Eğitim ve Kültür Alanındaki Devrimler
◉ Öğretimin birleştirilmesi (3 Mart 1924)
◉ Yeni Türk harflerinin kabulü (1 Kasım 1928)
◉ Türk Dil ve Tarih Kurumlarının kurulması (1931-1932)
◉ Üniversite öğreniminin düzenlenmesi (31 Mayıs 1933)
◉ Güzel sanatlarda yenilikler
5. Ekonomi Alanında Devrimler
◉ Aşârın kaldırılması
◉ Çiftçinin özendirilmesi
◉ Örnek çiftliklerin kurulması (Devlet Üretme Çiftlikleri)
◉ Sanayiyi Teşvik Kanunu'nun çıkarılarak, sanayi kuruluşlarının kurulması
◉ I. ve II. Kalkınma Planlarının (1933-1937) uygulamaya konulması, yurdun yeni yollarla
donatılması.
Mustafa Kemal ATATÜRK bu devrimlerden bahsederken her zaman büyük bir zevkle “TÜRK
DEVRİMİ” kavramını kullanırdı. Çünkü Büyük Lider bunun bilincindeydi. Bu devrimleri ne için
yaptığını ve bu devrimlerin neyi sağlayacağını iyi biliyordu. Ama onun ölümünden sonra bu
kavram unutuldu ve onun yerine “Atatürk İlke ve İnkılapları” gibi sun’i bir tabir yerleştirildi.
Böylece Atatürk’e hürmet görüntüsü altında “TÜRKLÜK” ve “TÜRK DEVRİMİ” kavramlarının
üstü örtüldü. Türkiye’de bugün yaşanan sıkıntılar işte bu ihanetin ürünüdür.
Onun için Türklüğe dayalı “TÜRK DEVRİMİ” kavramının yeniden canlandırılması gerekiyor.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve onu oluşturan Türk toplumu bu kavram üzerinde yükseldi ve
bugün yaşanan sıkıntıların içerisinden de bu kavrama tutunarak çıkacağız.
TÜRK DEVRİMİ kavramını bu derecede önemli ve hatta temel konu olarak gördüğüm için
bu konuya bundan sonraki “TÜRK ABC’si” ve “DOĞRU ANLAŞILMAYAN DEVRİMLER” başlıklı
yazılarımla konuyu derinleştirmeye devam edeceğim. Devam edecek yazılarda buluşmak üzere
esenlik dileklerimle...

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (94)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
ATATÜRKÇÜ YÜREK
(24.06.2024 16:48 - #1358)
Feyzullah Budak bey, temiz Türkçesi ve derin bilgisi ile ULUS gazetesine güç katacaktır. Yeni yazılarını heyecanla bekliyoruz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Arkun
(24.06.2024 17:51 - #1359)
Sn.Feyzullah BUDAK Bey, Kaleminize, Bilginize, aklınıza ve ruhunuza sağlık. Kitaplarınızdaki şiirsel anlatılarınızı, yüksek ve onurlu konuları da makalelerinde okuyacağımızı inanarak; saygı, sevgi ve hürmetlerimin kabulünü arz ederim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
E. Fahir Gür
(24.06.2024 22:03 - #1361)
Teşekkürler Feyzullah Bey. Atamızı topluma doğru anlatmak için gösterdiğiniz çabalar için. Emeğinize sağlık. Türk toplumu ATA Partiyi ve amacını mutlaka benimseyecek ve iktidara getirecektir.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Abdurrahman Arslan
(25.06.2024 11:38 - #1364)
Tebrikler Üstad
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Uluslararası İlişkiler Doktora Adayı Ahmet Özdemir
(25.06.2024 12:08 - #1365)
Sayın büyüğüm gerek siz gerek Zeybek bey gibi kıymetli yolbascilarimiz olduktan sonra inanıyorum ki yeniden Türk milleti Atatürk'ün devrimleri doğrultusunda yol alacak ve ilerleyecektir. Türk bilimine gönül veren bir kardeşiniz olarak bu yolda yolunuz yolumuzdur sevgililer saygılar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ahmet Arapgirlioglu
(25.06.2024 12:38 - #1367)
Feyzullah Bey, Elinize saglik. Turk Devrimi kavraminin "Ataturk ilke ve inkilaplari" kavramiyla ortulerek Zihin yanilsamasina ve Ataturk'e dusmanlik/Millette ayrilik yaratilmasina da sinsice hizmet Eden duruma dair tesbitinizi cok degerli buldum. Bence Turk Devriminin var edilmesi uzerinden Ataturk'un vazgecilmez yeri ve Devrimin sahiplenilmesi uzerinden de Turk Milleti kavraminin yeniden zihinlere kayit edilmesini saglayacak iletisim stratejisi baskaca uyanislari da tetikleyecektir. Bu olgu Vatan kavramini da yerine oturtacaktir. Simdi ki gibi "satilik vatan ve vatandaslik" anlayisinin ve Milletin bu konudaki duyarsizliginin ortadan kalkmasina da vesile olacaktir (gocmenler sorununun actigi Yara da daha netlesecektir). "Vatan ugrunda Olen varsa vatandir". Bugunku durumda Vatan, en Basta ahlaki, sonra Milli sonra da Tarihi bir bilincle ortak adil bir Yasami var Eden Tum maddi manevi zenginliklerine sahip cikan, bunlarin koruyup kollayan, gelecege tasiyarak emanetin hakkini veren varsa Vatan'dir..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
A.Ihsan Tunçağıl
(25.06.2024 12:51 - #1368)
Bugün Türk Toplumu her zamandan daha duyarlı, uyanık ve dikkatli olmalı. Çok kıymetli bir yazı, her Türk vatandaşı bu bilince ulaşmalı, ulaştırılmalı. Kaleminize, yüreğinize sağlık.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
EMİR TUĞRUL TEKİN
(25.06.2024 12:59 - #1370)
Sayın Budak beyefendi Yazdıklarınizi zevkle okumaktayım Maalesef devletimizi kuran Türklük bilinci gitgide azalmakta, ama elbet yüce ve asil Türk milleti bir çözüm yolu bulacak ve bir sarmaldan kendisini çıkaracak Ne mutlu Türküm diyene!
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
HÜSNÜ EKİZCELİ
(25.06.2024 13:03 - #1371)
BİLDİKLERİNİZİ GENÇ NESİLLERE AKTARMAK MİLLİ BİR GÖREVDİR ÜSTADIM. EMEKLERİNİZ İÇİN MİLLETİM ADINA TEŞEKKÜR EDİYORUM. SAYGILARIMLA. HÜSNÜ EKİZCELİ
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fatımatüzzehra Kıraç
(25.06.2024 13:08 - #1372)
ATATÜRK Türk kimliği altında millet yaratmıştır. En büyük devrimi budur kanımca Saygılarımla……
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hasan Kayacan
(25.06.2024 13:09 - #1374)
Yazınız için teşekkür ediyoruz Feyzullah Bey.Bir kez daha anlıyoruz Türk Devriminin bizler için hayati bir öneme sahip olduğunu.Sımsıkı sarılacağız Türk Devrimine...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Murathan Kesici
(25.06.2024 13:12 - #1376)
Bu bir bayrak yarışı. Sizin gibi sağduyulu ve lider kanaat önderlerimiz sayesinde ulu önerin şu sözünü tekrar ediyorum. ‘Ey yükselen yeni nesil, gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk; onu yükseltecek ve sürdürecek sizsiniz ‘ Mustafa Kemal ATATÜRK
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
ihcakir
(25.06.2024 13:16 - #1378)
Türk inkılap tarihinin kısa bir özeti. Elinize sağlık.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Gürleyen adam
(25.06.2024 13:18 - #1380)
Üstad Feyzullah Budak konuya güzel bir noktadan yaklaşmış.Unutturulmaya çalışılan kavramlarımızı hatırlatacak yazılarını merakla bekliyoruz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Muammer Demirci
(25.06.2024 13:23 - #1382)
Eline diline yüreğine sağlık gardaşım.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Tuna
(25.06.2024 13:26 - #1383)
Çok güzel bir yazı ellerinize sağlık
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Emektar Maliyeci.
(25.06.2024 13:28 - #1385)
Üstadım ellerinize,yüreginize saglık.ülkenin bam tellerine dokunmuşsunuz.NE MUTLU TÜRKÜM.Diyene.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fatih Mehmet Şahin
(25.06.2024 13:30 - #1387)
Tüm Türk Dünyasında Yenileşme fikirlerinin Anadoluda uygulamaya dönüşmüş hali. Fikri üretenler de uygulayanlar da çok önemli. Devamı tüm diğer Türk Devletleri için olsun inşallah. Yazı için kutlarız.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ozan Pekgöz
(25.06.2024 13:30 - #1388)
Sayın Feyzullah Budak hocama, ufuk açan tespitleri için teşekkür ederim. Türklük, cumhuriyet devriminin özü ve öznesidir. Atatürk ve onun vurguladığı Türklük olmadan karanlıktan çıkılamaz, cumhuriyet kazanılamaz, bağımsızlık elde edilemezdi. Bu, bugün için de geçerlidir. Türklüğü Türkiyelilik gibi zorlama ve uydurma kavramlarla örtme gayretlerinin temelinde de bu gerçek yatar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Adnan Özer
(25.06.2024 13:31 - #1391)
Teşekkürler
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Serkan izmirli
(25.06.2024 13:32 - #1394)
Çok güzel bir yazı kaleme almışsınız,elinize emeğinize sağlık,teşekkür ederiz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Muhsin Açık
(25.06.2024 13:33 - #1395)
Kaleminize sağlık. İçinde yaşadığı şartlar çerçevesinde, Atatürk’ün büyüklüğünü, feraset ve öngörüsünü her gün daha iyi anlıyoruz. İhtiyacımız; tanımlanmış yolda Türklük şuur ve şiarıdır.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Oğuzhan Akova
(25.06.2024 13:38 - #1397)
Tüm dünyanın savrulduğu bir süreçte en az Fransız Devrimi kadar etkiler yaratabilecek bir Derimdir TÜRK DEVRİMI.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
tahsin
(25.06.2024 13:39 - #1399)
çok açıklayıcı ve güzel değerlendirme olmuş, yazdığınız makale eline, kalemine, yüreğine sağlık kıymetli abim selamlar hürmetler
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
(25.06.2024 13:39 - #1401)
Atatürk anlamak anlatmak ülkeyi kurtaracak bu buhrandan lakin okuyan anlayan bir nesil malesef çok değil teşekkürler sayın FEYZULLAH BUDAK
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
KONŞUK
(25.06.2024 13:42 - #1403)
Değerli üstadım, Atatürk ve ileri görüşlülüğü hakkında yazdığınız her yazıyı - tıpkı bu yazı gibi- bir solukta okuyacağını eminim. Kaleminize sağlık.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Engin Öktem
(25.06.2024 13:44 - #1405)
Elinize sağlık kaleminize kuvvet. Ne yazık ki Cumhuriyetin kurucusu tam anlaşılamadığı için ondan sonraki yıllarda ve günümüzde tüm değerli kavramlar içi boşaltılarak dönüştürülüyor ve yeni adlarla/tanımlamalarla toplumun önüne sürülüyor. Okumayı sevmeyen ve yine ne yazık ki verileni verildiği gibi kabul eden toplumun büyük bir kesimi de bu yeni tanımlanan "kavramı" kabulleniyor.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Siyami Çatalbaş
(25.06.2024 13:44 - #1407)
TÜRK, DÜNYAYI AYDINLATAN GÜNEŞTİR. M. KEMAL ATATÜRK
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
KÜRŞAT AYDIN
(25.06.2024 13:46 - #1410)
Elinize sağlık Feyzullah Bey, Türk Devrimini çok güzel ifade etmişsiniz. Mustafa Kemal'in "Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur" ifadesini motivasyon kaynağı olarak alıp Türk Devriminin gerçekleşmesi için mücadeleye devam etmeliyiz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Şeynan ÇELİK
(25.06.2024 13:47 - #1412)
Çok güzel ve net bir şekilde özetlemeye çalışmışsınız.Yeni yazılarınızı bekliyorum.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hüseyin Celep
(25.06.2024 13:48 - #1414)
Atatürk bulunduğu kültür ortamına rağmen kuşatmadan sıyrılabilmiş mükemmel bir kişilik. Yüzyılının ilerisinde bir düşünce yapısına sahip. Türklük bilinci ve o istikametteki pratikleri ile bir milleti diriltmiş müstesna bir insan. Ruhu şad olsun. Not: Atatürk terminolojiyi değiştirmeye çalışmış ancak "inkılap" kelimesini kullanmıştır.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Mustafa Kahramanyol
(25.06.2024 13:48 - #1415)
Hayırlı olsun. Okudum. Güzel olmuş. Selâm olsun. Mustafa Kahramanyol
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Seydi vakkasoğlu
(25.06.2024 13:48 - #1417)
Feyzullah budak bey, öncelikle sizleri tebrik ediyorum...çok güzel bir çalışma olmuş..gerçeklerin anlatılması, bazı çevreleri rahatsız edebilir...! Ama bizler her zaman doğru ve dürüst konuşanlarin-yazanlarin yanında olmalıyız. Bizler ülkemizi ve devletimizi seviyoruz...! Ne mutlu Türk'üm diyene...!
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yalçın Bayram
(25.06.2024 13:50 - #1419)
Kaleminize sağlık... Şunu ilave etmek istiyorum: sözde aydın(!) dediğimiz zevat bile bunu kavrayamamış! Hala bunu halk'a anlatmaya çalışıyoruz. Ama yılmak yok! Bu devlet, bu millet, bu topraklar bizim...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ecz.Yakup Girginer.
(25.06.2024 13:58 - #1421)
Değerli hocamın yorumlarını, bilgi aktarımını göğsüm kabararak okudum.Atamızın dünya lideri olduğunu okuyanlara gösteren ufak bir yazıdır.Feyzullah Budak hocama tşk.ediyorum.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yiğit GÜR
(25.06.2024 14:03 - #1423)
Sayın çok Kıymetli Feyzullah Hocam, Çok önemli bir Konuda, Türk Devrimi ile Dün Yapılanlanları ve buğün içinde bulunduğumuz durumu ve Konunun daha iyi anlaşılmasını Sağlayan, Konuyu çok iyi Özetleyen, Çok güzel bir Yazı, Yazmışsınız, Sizi Tebrik ederiz! ve yazılarınızın Devamını bekliyoruz! Sayğılar,Sevğiler,Selâmlar. İyi günler dileriz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Naida Ares
(25.06.2024 14:18 - #1425)
Kalemimize sağlık Feyzullah bey. İlkokulda “Vatansever kılavuzu”, ortaokulda “ Kişisel ve toplumsal düzeyde vatanseverlik, ve istikrar”, lisede “Türk devrimleri” zorunlu ders olur ise, şu anda beş yaşına kadar olan çocuklardan 15 yıl sonra 5-7 milyon bilinçli vatansever yetişebilir.
Feyzullah Budak Çok teşekkürler değerli Naida Hanım. Ama adınızdan sonra gelen "Area" ibaresini aynı zamanda "CAMUKOVA" olarak da okuyabilir miyiz? Merak ettim. Yani siz O musunuz? Yoksa sadece bir ilk isim benzerliği mi?
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fatoş
(25.06.2024 14:25 - #1427)
Çok güzel birazı yazmışsınız yüreğinize elinize salik
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
M. Hikmet Ocaklı
(25.06.2024 14:26 - #1429)
Ne mutlu Türküm diyene
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ünal
(25.06.2024 14:32 - #1430)
Harika bir özet olmuş... Teşekkür ederiz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Şaban Tuncer Ata parti Karşıyaka ilçe başkanı
(25.06.2024 14:43 - #1431)
Türk devrimi, yeniden ders olarak okutulmali, yeniden hayata geçirilmeli, daha da yenilenmelidir. Bunun için Ata mızin sözüyle "muhtaç olduğumuz kudret, damarlarimizdaki asil kanda mevcuttur. "
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sami Eyüboğlu
(25.06.2024 14:50 - #1433)
Türk devleti,Türkler tarafından tönetilmelidir...Ne mutlu Türk'üm diyene...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ali
(25.06.2024 14:59 - #1435)
Sn Budak, yazınız çok güzel olmuş. Eğitim devrine Millet mekteplerinin açılmasını eklemekte fayda var. (Okuma yazma oranını çoğalttığı için) Dr Yük. Müh Ali HELVACI Müsteşar (E)
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cumali
(25.06.2024 15:03 - #1438)
İnanılmaz bir başarıyla 9 Eylül 1922 Yeni Türkiye devleti zaferini kazanıp İzmir'i geri aldıktan sonra en büyük savaşını yaşamıştır... Zira, Meclis teki milletvekillerinin çoğu hatta Mustafa Kemal'in yolda beraber çıktığı arkadaşları dahi devrimleri karşı çıkmaya çalışmışlardır. Ama Mustafa Kemâl'in Çanakkale'den beri üstün başarı gösterip kahramanlaşmasının önüne geçememişlerdir. Öyleki yeni Cumhuriyetin bazı vekilleri Saltanat ve hilafetten öte 1839 Tanzimat Fermanı ile kazanımların da gerisine gitmek istemişlerdir... Yüce Tanrının Mustafa Kemal'e ne büyük güç ve irade donattığını ve Büyük Türk Milletine bahsettiğini görmemek, Türkleri bir arada tutmaya çalışmakta başarılı olamayan Göktür ... Sultanı unutup Talkan'a, Curcan'a, Horasan'a davetiye çıkarmaktır...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kadir
(25.06.2024 15:15 - #1441)
Emeğinize sağlık çok teşekkürler
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Erdoğan Pamuk
(25.06.2024 15:49 - #1442)
Evet, Türk Devrimi...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kamuran KARATEPE
(25.06.2024 15:56 - #1443)
Kaleminize Sağlık üstadım, selam ve saygılar
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Halil İbrahim
(25.06.2024 15:57 - #1444)
2016 dan itibaren ne Türk devrimi, nede cumhuriyet ilkeleri kaldı. Emperyal güçleri arkalarına alan emevi müslümanları,ülkeyi Afganistan'a dönüştürme yolunda hızlıca ilerliyorlar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
İlker
(25.06.2024 16:00 - #1447)
Emeklerinizi , bilgilerinizi ve kıymetli tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Gitmeli ben atamıyorum şoförlüğü yapmış 18 yaşında harbe gitmiş babanın kızıyım
(25.06.2024 16:00 - #1448)
Birlik bütünlük zamanı artık uyanalım yabancılar bastak
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Emrullah ÖNALAN
(25.06.2024 16:23 - #1449)
Feyzullah üstat, Türk Devrimini küresel boyuta taşıma yolunda notaları adalet ile yazılımış TURAN DEMOKRASİSİNİ birlikte düşünmek dileği ile kaleminize sağlık
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cemal Öztürk
(25.06.2024 16:55 - #1451)
Yeniden Türk devriminin değerini anlamak yüzyıllık karşı devrimin tarihini dosdoğru okumaktan geçer. Jön Türklerden başlayarak laik cumhuriyete giden süreçte Türk devriminin çağdaş uygarlık ( ahlaki akıl, bilim, bağımsızlık, özgürlük, kamuculuk, Türk dili/ edebiyatı, sanatı ve tarihsel mirası) ülküsü özünde normatif değerleri hedefler. "Ne mutlu Türküm diyene" sözünden rahatsız olanlara anımsatma: 1. Türk olmak çağdaş uygarlıktan yana olmaktır. 2. Türk olmak, aklın, bilimin ve ahlak felsefesinin yolundan gitmektir. 3. Türk olmak emperyalizme karşı olmaktır; yani yurtseverliktir. 4. Andımız bir ahlak felsefesi manifestosudur. 5.Türk olmak; laik, demokratik cumhuriyet değerlerini savunmaktır. 6. Bağımsızlık benim karakterimdir diyen bir liderden rahatsız olanların siyasal islamcıların, küresel sermayenin dümen suyuna girdiğini görduğüm günden beri ben kendimi bir Atatürk milliyetçisi-devrimcisi olarak tanımlamaktan onur duyarım. Cemal Öztürk
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Gülten Ökten
(25.06.2024 18:02 - #1452)
Az ve öz, herkesin anlayacağı bir dille yazılmış.Tekrar tekrar okunmalı ve okutulmalı.Tebrik ederim
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Oğuz Ünal
(25.06.2024 18:10 - #1454)
Üstadım Türk devrimi bir kadro harekatı ve jakobendir. Cumhuriyetin kurucu kadrolarında, başta Mustafa Kemal ATATÜRK olmak üzere çok iyi yetişmiş Türk entelijansiasını içinde barındırmaktadır. Sadece halka kalsa iş, bence başarma ihtimalleri çok düşüktü. Yetişmiş bu kadroda bulunan özgüçtür mucizeyi yaratan. Saygılarımla.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sarp Nazlıer
(25.06.2024 18:47 - #1456)
Feyzullah Bey, gerek konunun önemi gerekse bugünlerde unutulmuş olması adına okuduğuma çok sevindim. Bir Türk genci olarak unuttuğumuz ve tam olarak anlayamadığımız tüm değerlere yeniden kavuşmak dileğiyle. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e saygı sevgi ve rahmetle…
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Mikail Develioğlu
(25.06.2024 18:49 - #1458)
Feyzullah üstadım ,kalbinize ,kaleminize sağlık .Çok güncel ve bir o kadar da hayati bir konuya deginmisiniz .Kanun adını tam olarak ifade etmek gerekirse "Teşvik -i Sanayi Kanunu "olarak zikretmek gerekmektedir .Selam ve saygılar ,iyi çalışmalar .
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Arda ÇELİK
(25.06.2024 19:26 - #1459)
Sayın Hocam merhaba yazınızı okudum. Kaleminize yüreğinize sağlık. Kısa bir yorumumu da paylaşmak isterim. M. Kemal Atatürk'ün çağdaş bir ulus yaratma başarısında, en önemli gördüğüm 2 özelliğinin de bilerek üstünün örtüldüğü görüşündeyim. M. Kemal Atatürk yaşamının tüm evrelerinde örgütçü ve devrimci idi. Ülküsüne ulaşmak için kendisini, toplumunu ve ülkesini kuşatan koşulların gelişim yasasını çok iyi biliyordu. Ve o gelişim yasalarının tarihsel devindiricilerini de (ki sizlerin "Atatürk Gücünü Nereden Alıyordu?" kitabınız ve konderanslarınız bu konuyu açıklıkla ortaya koymaktadır)... Atatürk döneminin en ileri unsurlarını tek bir hedefe yönlendirebilen strateji dehasını bu unsurları bir örgüt çatısı altında toplayabilme başarısıyla taçlandırıyordu. Türk Devrimi kavramsal başlığı altında toplanan devrimlerin her aşamasında bu görülebilir... Onun söylevlerini ve eylemlerini takip ettiğimizde mükemmel örgütçülüğünü, sorunları doğru saptayıp doğru araçlarla kökten çözen devrimciliğini de böylelikle görebiliriz. Nasıl ki "Türklük" ve "Türk Devrimi" kavramlarının üstü örtülüyorsa M. Kemal Atatürk'ün örgütçülüğünün ve devrimciliğinin de üstünün örtüldüğünü düşünüyorum. Böylelikle, sorunları çözme yöntemi unutturulmaya çalışılarak sorunlar kalıcılaştırılmak isteniyor görüşündeyim. Şimdilik bu kısa yorumu yazmak ile yetiniyor, devam yazılarınızı merakla bekliyorum. Saygılarımla, selamlar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Uğur İmre
(25.06.2024 19:41 - #1460)
Atatürk, milli mücadele ve istiklal mücadelesini partilerüstü oluşum içerisinde yapmış ve başarılı olmuştur. Günümüzdede bu mücadeleyi , silkiniş, ve uyanışı aynı yolla yapmalıyız, herhangibir parti kanalıyla asla başarılı olamayız. Vatan millet dışında sen ben şucu bucu kavgasından öteye gidemeyiz. Ne Mutlu Türküm Diyene.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yücel Özlem
(25.06.2024 19:43 - #1462)
Sayın sağ olun. Esen kalın. Yeni yazılarınızı heyecanla bekleyeceğim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Muksdder Aydemir
(25.06.2024 19:57 - #1463)
Sn.Başkan,muhteşem bir makale olmuş.Ayatürk ve devrimleri bir ulus inşa etmesi ancak bu kadar akıcı doyuyurucu bilgi içerikli çok güzel bir şekilde anlatıabilirdi. Emeğinize ve yüreğinize sağlık.Vatanseverler sayesinde ülkemiz ayakta durmaya çalışırken halk yoksullukla mucasdele ederken, küreselci köleleri ve maşalrı tarafındsndanda ancak bu kadar bir ülke haince ihanet edilerek çökertililebilirdi.Atamızın savasla kanla kazandığı ülkemixin toprallarını ve bütün Atanın mirasını satarak, şimdi masa başında,topla tüfekle yapamadıklarını küreselci emperyalistlere peşkeş çeken ihanet şebekeleriyle maalesef ülkemiz işgal ve iştila ettirilerek çökertilmektedir.Bir taraftan yandaş menfaat şebekeleriyle talan edilerek ekonomi bilerek çökertilmiştir. Başarılarınız daim olsun.Umudumuz ve vatan sevgimiz daima var oldukça, bu ülke payıdar kalacaktır.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ahmet Ünsal
(25.06.2024 19:57 - #1466)
Teşekkür ediyorum Feyzullah Budak Bey. Yüreğinize,kaleminize sağlık. Yeniden hatırlamak ve hiç unutmamak gerekir Türk Devrimini ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü. Selamlar, hürmetler...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ertugrul Çınargil
(25.06.2024 20:18 - #1467)
Üstat..! aklına bilgine sağlık..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Efrahim Poyraz
(25.06.2024 20:27 - #1469)
Yüreğine ve kalemine sağlık... Allah razı olsun. Selamlar saygılar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Eser Türkistanlı Saka
(25.06.2024 20:44 - #1471)
Sn. Budak makalenizi dikkatle okudum. Fevkalade ihtiyaç duyduğumuz bir zamanda kaleme aldığınız yazınıza tamamıyla katılıyorum. Zaman Türk Devrimlerinin canlandırılması için acil adımlar atılması zamanıdır. Kaleminize sağlık…
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Baki
(25.06.2024 21:15 - #1472)
Bütün tesbitleriniz yerinde; kaleminize sağlık
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Orhan Yıldırım
(25.06.2024 21:18 - #1474)
Kıymetli kardeşim,Muhteşem ve muhtevalı yazını okudum. Allah senden razı olsun. Ne kadar isabetli bir yazı. Çok teşekkür ediyorum. Sağlık ve huzur dolu uzun ömürler niyaz ediyorum.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
İrfan ŞAHİN
(25.06.2024 21:35 - #1476)
Feyzullah abi Atatürk ve Türk Devrimlerini çok güzel anlatmışsın Teşekkürler Kelemine sağlık Selamlar
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ersin Sarısözen
(25.06.2024 21:44 - #1478)
Kaleminize yüreğinize sağlık devamını bekliyoruz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Arslan AYDAR
(25.06.2024 23:15 - #1479)
Kıymetli Feyzullah bey; kaleminize, yüreğinize sağlık. Baştan sona kadar dikkatle okudum. Noktasına, virgülüne kadar katılıyorum. Günümüz Türkiye’sinin ancak ve ancak Büyük Önder M. Kemal Atatürk’ün duygu ve düşüncelerinin hayata geçirilmesi neticesinde refaha çıkacağı kanaatini taşıyorum. Selam ve saygılarımla.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Çoruh’un Kızı Ümran Dağaşan Özlük.
(26.06.2024 01:35 - #1480)
Yeniden diriliş öyküsü ve Türk Devrimleri konulu yazıyı hazırlayan Feyzullah Budak bilgeme teşekkür ederim İçimde erimiş mumun tortusu gibi biriken umutsuzluk çizgisini aştım. 'Türk Milletinin en buhranli 20.yy.başlarında ne yazık ki,Doğu Türklüğü iki asırdır Bozacının penceleri arasinda can cekistirmektedir.Bu olaylara paralel olarak Anadolu Türklüğü sıcak suda sabun gibi erimektedir.Dost sandığımız ve hayranı olduğumuz Batılı ülkeler son darbeyi vurmak için iş,güç birliği ile saldırmaya ve işgale devam için hazırda beklemektiirler 'Sayın Budak o zamanı çok güzel özetlenmiştir.Ataturk 'un dedigi gibi 'Geldikleri gibi gittiler.'Sanıyorum küflenmiş ekmek kırıntıları gibi kalanlar olsa da Türk Devrimleri sayesinde yeniden bir dirilis öyküsü yazdı yok yoksul Anadolu halkı.Kaleminize sağlık efendim.Saniyorum Türk Devrimlerinin bekçileri olarak yeni bir dirilis destanı için her yaştan ve cinsiyetten Anadolu halkı Atamın izinde yarınları selemlayacaklar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Şule Gürcan
(26.06.2024 04:39 - #1482)
Yüreğinde gerçekten yaşamayan birinin kaleminden dökülemiyecek bir yazı. Siz değerli büyüklerimizin varlığını bilmek umut oluyor bizlere. Sahipsiz olmadığını Cumhuriyetimizin, hala birilerinin olduğunu bilmek güç katıyor bizlere. Kaleminize, yüreğinize sağlık. Unutuyoruz bazen verdiğimiz büyük mücadeleleri, binbir güçlüğe rağmen kazandığımız zaferleri. Hatırlamak ne güzel.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Nurettin YILDIZ
(26.06.2024 08:54 - #1484)
Kalemine sağlık kardeşim,arkadaşım.Bu millet her zorluğun altından kalkmış onur ve tarih gazisi bir milletti.Ummet kavramını devlet işlerine karistirmdigi zaman önünde hicbirsey duramaz.Maddiyat gider gelir.Ozgurluk,ilim ve fenden uzaklaşmadan gelişen ve değişen dünyada,benliginden uzaklasmayan tahsil ve terbiye eğitiminden çıkmadan vede Ne Mutlu Türküm diyebilen yeni nesil gençlerimize önünde kimse duramaz. Kurucu ayarlarimizizi muhafaza etmeliyiz. Birlik ve beraberliğimizi korumalı asla hiçbir şekilde taviz vermemeliyiz. Sevgi ve Saygilarimla NURETTİN Yildiz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sacit Taki Hocaoğlu
(26.06.2024 09:46 - #1486)
O, toprağın üstünde de olsa, altında da olsa, her zaman yol gösterici, her zaman vefakardır. O, karşısına aldığı yetenekli kişileri, bir kuyumcu hüneri gibi işleyip, her birinden anıtlar yaratmakta tek idi, eşsizdi. O'nu tanımlamak, tarif etmek, dağları delmekten, göklere uçmaktan, denizlere egemen olmaktan daha güçtür. O, öğrenmek kadar öğretmek, kendinde olandan etrafını nafakalandırmak için yaratılmış insandı. O, Cumhuriyeti kurmasaydı, ömründe Devletin başına geçmeleri mümkün olmayacak kişilerin bu makama gelmelerini sağlayan ileri görüşlü bir dahi idi.. Atatürk ve bu millettir ki, herşeyin hiç olduğu bir vatan parçasında O, bir hiç'i herşeye dönüştürmesini sağlayan ileri görüşlü bir Devlet adamı idi... Kendi milletini sevmesini ve saymasını bilmeyenler, başka milletlerden sevgi ve saygı beklemesinler. Zayıf iradeli devletlilerin en büyük kadersizliği, kahraman ve mert danışmanlardan yoksun olmalarıdır. Eski D.İ.Bşk.nı Prof. Dr. Ali Bardakoğlu " Atatürk, dine değil hurafelerle karşıydı ve Hz. Muhammed'in ve Kur'an'ın doğru anlaşılması için iki kitap yazdırmıştı." diyerek hakkını teslim etmiştir.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
AZ
(26.06.2024 10:14 - #1488)
siz sağlıklı kaleminiz kuvvetli olsun ne kadar doğru şeyler yazdınız sağ olun varolun
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Arif acarbaş
(26.06.2024 12:00 - #1491)
Yazınızı okudum ve doğru bilinen şeyler. Daha keskin olunmalı diye düşünüyorum örneğin cumhuriyet tarihinde bizi kimler yönetti ülke'nin adı Türkiye Cumhuriyeti ancak kaç Türk bizleri yönetti. Bu konunun çok uzun olduğunu hepiniz biliyoruz ama konuşmuyoruz. Neler yapılmalı!!!. Bu Ülke'yi kuran kişi Gâzi mustafa Kemal Atatürk öyleyse neden anlamıyoruz bu konuda çok uzun. Kime sorsanız Türk ve atatürk'çü "lafta". Benim yıllardır savunduğum şudur: 1 din dediğiniz" diyanet ve kurumları kapanması (diyaneti Atatürk kurdu diyebilirsiniz o günün şartına bağlandığı gerekliydi) 2 CHP'yi kapatmak, desteklemek veya 1947 öncesine dönmesini sağlamak. 3 Türk Türk yönetmeli. Kökü olmayanın geleceği olmaz. Kök tenğri nin çocuklarına esenlikler dilerim. Arif acarbaş..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Süleyman KOÇAK
(26.06.2024 14:12 - #1494)
Her Zaman olduğu gibi Yine muhteşem, Kalemine yüreğine sağlık Hocam..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Y.Kenan Özlük.
(26.06.2024 14:14 - #1495)
Sayın F.Budak bu kısa makalenizde Türk Devrimi ve Türk'lük bilincinin Atatürk önderliğinde 20.yy da yeniden tarih sahnesinde şahlandığını çok güzel özetlemişsiniz. Yüreğinize ,beyninize,kaleminize sağlık.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ali ihsan
(26.06.2024 14:37 - #1496)
Kaleminize sağlık. Güzel makale için teşekkürler.
Hüseyin Arıcı Üstadım; elinize, yüreğinize, beyninize sağlık, sağol, var ol. Atatürk önderliğinde dirilişimizi ve Türk Devriminin önemini çok güzel analiz etmişsiniz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Aydın Esen
(26.06.2024 18:19 - #1498)
Sevgili Feyzullah, Tarihin akışını etkileyen 3 büyük devrimden biridir Türk Devrimi. Yazın çok açık ve anlamlı. Konuyu derinleştirici yazılarının ufuk açıcı olacağına eminim, bekliyorum. Kalemine, beynine sağlık.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
İSMAİL HAKKI KONAR
(26.06.2024 18:54 - #1499)
TAM BİR TÜRK DEVRİM TARİHİ ÖZETİ OLMUŞ.TEŞEKKÜR EDİYORUM.İYİ Kİ VARSINIZ.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ayşe öztekin
(26.06.2024 22:52 - #1501)
Kaleminize sağlık. Yeter ki Mustafa Kemal Atatürk bilinci ve devrimleri ile yapmak istedikleri anlaşılsın !
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fatih ÇALTI
(26.06.2024 23:23 - #1502)
Tarihte örnek bir sürecin sade ve kronolojik anlatımı sizin donanımınız eklenince yazıyı eşsiz kılmış. Yüreğinize sağlık diliyorum kıymetli hocam. Esenkalın
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Mustafa ACER
(27.06.2024 13:04 - #1513)
Atatürk zamanında hiçbir yerde "Türk Devrimi" ifadesini kullanmamıştır. Atatürk yaptığı yenilikleri "İnkılap" olarak tanımlar. Altı Oltan biri olan yeniliklerin tanımında da "inkılapçılık" olarak ifade edilir. "Türk Devrimi" ifadesi 1960 sonrası öz Türkçe kelime türetmesi ile yerleşmiş, fakat İnkılap kelimesinin karşılığı olan yenilik ifadesini tam olarak karsilayamamistir. Devirmek anlamında kullanıldığı yerlerde, halk tarafından benimsenmemiş tır.
Feyzullah Budak Mustafa Bey; Arapça "İnkılap" sözünün günümüz Türkçesindeki tam karşılığı "Devrim"dir. Bunda hiç bir sorun yok. Bir kelime siz "tutmadı" dediniz diye tutmamış olmaz. Çevrenize bir bakın lütfen. İnsanlar "inkılap" mı diyorlar, yoksa "devrim"mi diyorlar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yusufoztas58
(27.06.2024 19:35 - #1517)
Öncelikle Unutulan ve unutturulmaya çalışılan Türklük kavramını TBMM gündemine, MEB müfredatına taşıyacak siyasi irade lazım
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
A.Cemil öztaş
(27.06.2024 21:46 - #1528)
Değerli büyüğüm, paylaşımınız ve ışık tuttuğunuz için teşekkürler.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ali Tokuş
(27.06.2024 22:01 - #1529)
Can alıcı noktalara vurgu yapmışsınız.Katılmamak bizce mümkün değil.Yıllarca uygulanan yanlışlarla toplumun büyük kesimini lümpenleştirdiler.Yanlış kavramlarla gençliği böldüler.Beyinleri bulandırdılar,okumayanlarda algı yarattılar.Neymiş efendim;devrimci-milliyetçi,solcu-sağcı,kominist-faşist,devrimci-ülkücü-devrimci gibi kavramlarla zihinleri bulandırırken, Atatürk'ün en büyük devrimci, milliyetçi,Türkçü vede Turancı oluşunu adeta perdelediler.Ne yazık ki tüm siyasilerimiz de bu projenin birer parçası oldular.Çok üzgünüm çok...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
İkozan
(28.06.2024 05:53 - #1530)
Teşekkürler ve tebrikler
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sedat Timur
(28.06.2024 08:38 - #1531)
Teşekkürler hocam
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Genceli İlhan
(28.06.2024 12:20 - #1532)
Çok Teşekkür ederim çok aydılatıcı ve uyarıcı bir yazı olmuş TÜRK Silkenen ve kendine Gel .
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Göktuğ
(30.06.2024 13:27 - #1533)
Atatürk Türk Milletine sonsuza kadar yaşaması için iki temel değer bırakmıştır. Özgür irade ve Türk Milliyetçiliği. Demokrasinin gelişimine ve cumhuriyet değerlerinin korunmasına katkı sağlayan yazılarınızın devamı dileğiyle. Saygılarımla
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
ABDULLAH TÜRER YENER
(02.07.2024 05:28 - #1550)
Atatürk ve Türk devrimleri konulu aydınlatıcı yazınıza teşekkür ediyorum..Dağıtımını Türkiye yerel basımında ve merkezi ABD Bostonda bulunan Dünya Türkleri Birliği sitesinde yayınlanması amacı ile muhtelif yerlere gönderdim saygılarımla
Feyzullah Budak Çok teşekkürler değerli Abdullah Bey.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
M. Duman
(02.07.2024 14:39 - #1560)
Elinize emeğinize sağlık Kaleminiz her zaman bu uğurda aydınlatmaya devam eder inşallah
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Çetin Göksu
(04.07.2024 22:16 - #1582)
Turk Devriminin, Rus ve Fransız devrimlerinden farkını ortaya koymak gereklidir. diye düşünüyorum. Bunu yapabildiğimiz zaman Türk Devriminin İnsanlık İçin ne kadar önemli olduğunu, hem biz, hem de bütün dünya daha iyi anlamış oluruz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ceyhan_tapci
(01.08.2024 15:46 - #1739)
Seni seviyorum kardeşim,sağlıklar diliyorum
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ulusgazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.